Menghitung Waktu

Thursday, June 17, 2010 Posted by Azizah Aling

Entri kali ini sangat "sempoi". Ia adalah terjemahan kepada kelelahan yang tidak sedikit barangkali. Tetapi aku perlu kuat menghadapi kesibukan yang melanda agar kualiti yang aku persembahkan tidak "halai balai" dan dapat memuaskan semua pihak. Aku bukan mencari kesempurnaan, tetapi aku sentiasa berusaha untuk melaksanakan sesuatu sesempurna mungkin agar di hujungnya nanti aku berpuas hati. Kenapa? Kerana tatkala aku memegang status sebagai muslim dan mukmin, aku perlu menjaga maruah agamaku agar orang lain tidak memandang serong apa-apa ajaran mulia yang diwahyukan dan diturunkan Allah untuk diamalkan penganutnya.

Bebanan kerja sangat memuncak. Kemuncaknya apabila aku tidak boleh bercuti. Adakala terasa tepu di minda tetapi aku berusaha untuk tidak berada dalam situasi tertekan. 85% sasaran untuk tidak tertekan berjaya digenggam dan bakinya masih dalam usaha penambahbaikan. Penambahbaikan apa Azizah? Penambahbaikan terhadap tahap keampuhan diri menyerap sebarang situasilah agar aku tidak mudah melatah. :)

Aku mendoakan kesejahteraan buat kamu semua yang berkeliaran di sini. Aku juga mahu berterima kasih atas doa kalian yang tidak putus-putus untuk kebahagiaan dan kesejahteraan aku. Entah berkat makbul doa siapa yang menjadikan aku kuat merentas jalan hidup saban hari. Terima kasih Tuhan atas rahmat dan kasih sayang yang tidak pernah padam! Aku tersangat bersyukur.

Lagi seminggu mahu bertemu dengan yang tersayang. Oh.. Tidak sabar rasanya. Yang pasti, mahu kuhamburkan segala masalah dan tekanan yang membelenggu diri agar aku bisa kuat melalui hidup ini. Ya Allah, kumohon rahmat dan kasih sayang-Mu. Peluklah aku tatkala aku terlalu dingin dan jantungku membeku tidak bernadi. "Allah Engkau dekat, penuh kasih sayang." Kata Opick dalam lagunya "Cahaya Hati" yang menjadi 'ringtone' telefon bimbit aku sejak beberapa lama. Cuba dengar lagu dan liriknya. Asyik dan syahdu. Aku sangat suka, pasti kalian juga suka.

Berhenti! Aku sudah merapu. I better stop the writing now. Ok lah, selamat untuk semua. Nanti aku tulis sesuatu yang lebih bermakna di lain kesempatan. Hayati ini:-


"Mari berkhidmat kepada kawan. Persahabatan yang sejati hanya berlaku bila ada "give" and "take". Jangan takut untuk memberi banyak dan mendapat balasan yang sedikit atau tiada balasan langsung. Tunggu pulangan lumayan daripada Allah atas keikhlasan kamu. Semoga jiwa kita tidak egois."

4 comments:

Sang Saka said...

aloh laaa...colourful sungguh blog kak ambo nih..ppena mato nok baco..ish2..apa2 pon..saya setuju!!!

Nor Azizah Aling said...

Adinda, mestilah berwarna warni sebagaimana keadaan hati hamba yang sentiasa berbunga-bunga! He he.. Cemburu? PEACE!!

zeqzeq said...

hitung masa lalu dan masa depan kerr

Nor Azizah Aling said...

Kalau masa lalu, orang panggil mengenang. Kalau masa depan orang panggil menghitung.

Post a Comment