Facebook aku minta berehat :)

Friday, December 31, 2010 Posted by Azizah Aling

Assalamualaikum buat kalian, pembaca yang budiman.

Semoga kalian sihat-sihat sahaja hendaknya dengan tugas sehari-hari. Wah! Esok kita akan melangkah ke tahun baru 2011. Selamat tahun baru aku ucapkan. Semoga perihal yang baik-baik sahaja mendatangi kalian nanti hendaknya. Aku? Masih setia di sini dengan tugasku sebagai anak, muslim dan mukmin. Aku semakin nakal? Oh! Tidak. Sudah berkurang nakalnya. Hehe. Aku semakin berani mengutarakan hujah? Hmm... Entahlah. Barangkali ya, barangkali tidak. Cuma, jika aku tahu sesuatu itu tidak betul dan tidak kena, laju sahaja mulutku ini berbicara. Aku ini sukar ditebak, kata seorang sahabat. Barangkali ada benarnya. Hehe~~


Semalam aku terpaksa 'deactivate' akaun Facebook buat seketika. Mengapa? Huh! Kerjaku menimbun bagaikan gunung. Aku perlu benar-benar fokus supaya natijahnya baik. Adil. Berhikmah. Asalnya aku bercuti minggu lalu. Hajatnya mahu berehat dan melepaskan lelah. Lalu, aku berlibur dengan teman-teman tersayang, memperuntukkan masa dengan ahli keluarga dan pelbagai aktiviti lain yang mengundang senyum dan tawa. Penyudahnya, tatkla aku kembali melangkah ke pejabat, mood malas itu menjadi-jadi dan memberat. Facebook itu bagaikan mempunyai daya magnet merayu-rayu aku membukanya. Haisy! Nakal ya kamu ini wahai Facebook.


Lantas, dengan pantas dan tuntas, aku terpaksa mengambil keputusan untuk 'deactivate' akaun Facebook. Aku akan bersegera kembali menyapa teman-teman setelah aku selesai melunaskan taklif. Januari - Mac aku padat. Aku tidak tahu sama ada aku bisa lolos untuk hal-hal kebajikan atau tidak. Harapnya aku bisa berbuat demikian. Kalian doakan aku ya. Selamat untuk kalian.

2 comments:

azieazah said...

Selamat menyambut Tahun Baru, semoga akan datang lebih banyak perkara yang baik dan cemerlang yang akan diraih..

Anonymous said...

Semoga semuanya baik-baik sahaja

Post a Comment